Lapkričio 18–22 dienomis Prancūzijoje, Jules Ferry kolegijoje Coudekerque-Branche mieste, mokyklos mokytojos Lina Švanytė-Gimžauskienė ir Sonata Daugėlienė dalyvavo šešėliavimo veiklose pagal „Erasmus+“ programos akreditaciją. Šio vizito metu mokytojos stebėjo, kaip į mokyklos veiklas integruojami ne tik vietiniai prancūzų, bet ir iš Ispanijos bei Vokietijos atvykę mokiniai, analizavo mokymo metodikas bei dalyvavo diskusijose apie švietimo inovacijas ir problemas, ypatingą dėmesį skiriant ekologijai, įtraukiajam, socialiniam- emociniam bei skaitmeninių kompetencijų ugdymui.
Pirmoji diena: adaptacija ir tarptautinis bendradarbiavimas
Vizitas prasidėjo adaptacine diena, kurios metu mokytojai susipažino su mokyklos veikla ir išsikėlė tikslus per įvairias interaktyvias veiklas. Mokinių ir mokytojų integracijai buvo pasitelktos užduotys, per kurias pristatyta mokykla. Taip pat projektas prisijungė prie tarptautinės ekologinio iššūkio iniciatyvos „Ma petite planète“ (Mano mažoji planeta). Grupėse planuodami tvarumo savaitės veiklas, dalyviai gilino savo gebėjimus ekosistemų išsaugojimo srityje. Ši veikla skatino bendradarbiavimo, kūrybiškumo ir tvarumo kompetencijas.
Antroji diena: kultūros pažinimas ir metodinių žinių stiprinimas
Antrąją vizito dieną mokytojai tyrinėjo miesto kultūrinį ir istorinį paveldą, o tai suteikė galimybę suprasti platesnį ugdymo kontekstą. Taip pat buvo išsamiai pristatyti ir analizuoti darbo metodai, tokie kaip darbo grupėse technikos, individualizuotas ugdymas bei tarpdalykinis bendradarbiavimas. Mokytojos pastebėjo, kaip šie metodai prisideda prie ugdymo kokybės gerinimo, skatinant mokinių aktyvumą bei motyvaciją.
Trečioji diena: dalykinių pamokų stebėjimas ir įtraukiojo ugdymo diskusijos
Trečiąją dieną buvo stebimos prancūzų mokytojų vedamos pamokos, kuriose taikyti diferencijavimo ir individualizavimo principai. Mokytojos įgijo žinių apie užduočių pritaikymą įvairių poreikių mokiniams, o diskusijų metu su užsienio kolegomis gilinosi į įtraukiojo ugdymo iššūkius bei galimybes. Aptarta, kaip galima taikyti šiuos principus Lietuvos švietimo sistemoje.
Ketvirtoji diena: interaktyvios užduotys ir veiklos už mokyklos ribų
Ketvirtąją dieną dėmesys buvo skiriamas inovatyvioms mokymo priemonėms. Mokytojos stebėjo, kaip mokiniai dirba su interaktyviomis užduotimis ir programėlėmis, lavindami skaitmeninę kompetenciją. Įdomi veikla vyko Fort Luiso parke, kur mokiniai dalyvavo orientacinėse užduotyse, integruojančiose teorines žinias ir aktyvų judėjimą. Šios užduotys buvo skirtos socialinių-emocinių, dalykinių, kalbinių ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymui.
Penktoji diena: emocijų atpažinimas ir refleksija
Paskutinė diena buvo skirta emocijų ir kūno kalbos temai. Kūrybinėse veiklose dalyviai gilinosi į emocijų išraiškas ir jų intensyvumą, kūrė plakatus keturiomis kalbomis bei dalyvavo emocingo pasakojimo dirbtuvėse. Neverbalinės komunikacijos analizė suteikė naujų įžvalgų apie bendravimo subtilybes.
Dienos užbaigimas buvo skirtas refleksijai: dalyviai prisiminė savaitės veiklas smagioje Kahoot viktorinoje, kurioje buvo jungiamas žinių apie Europos Sąjungą, „Erasmus+“ programą ir vykdytas veiklas turinys. Galiausiai visi drauge mokyklos kieme pasodino eglutę – simbolį, įprasminantį bendrystę ir tarptautinę patirtį.
Rezultatai ir įgytos kompetencijos
Vizitas Prancūzijoje suteikė galimybę mokytojams tobulinti šias kompetencijas:
- Bendradarbiavimo ir kultūrinių žinių ugdymas: diskusijos ir bendros veiklos su įvairių šalių mokytojais ir mokiniais.
- Dalykinių kompetencijų tobulinimas: pamokų stebėjimas, interaktyvių užduočių analizė ir jų pritaikymo galimybių vertinimas.
- Socialinių-emocinių gebėjimų stiprinimas: darbas su emocijų atpažinimu, kūno kalbos analize ir refleksijos organizavimu.
- Ekologinė sąmoningumo sklaida: dalyvavimas projekte „Ma petite planète“, kuris skatino tvarumo ir atsakingo vartojimo principų taikymą.
Tokie tarptautiniai projektai kaip „Erasmus+“ suteikia mokytojams ne tik galimybę plėsti savo profesines žinias, bet ir kurti prasmingas mokymo patirtis, kurios įkvepia naujus pokyčius savo mokyklose.