Pagrindinis / Tarptautinė metodinė-praktinė konferencija ŠVIETIMAS TVARIAM VYSTYMUISI

Tarptautinė metodinė-praktinė konferencija ŠVIETIMAS TVARIAM VYSTYMUISI

Konferencijoje pristatomi pranešimai, skirti tvarumo ugdymui įvairiose švietimo įstaigose. Pagrindinė tema – kaip integruoti tvarumo principus į ugdymo procesą, siekiant formuoti ekologinį sąmoningumą ir atsakingą požiūrį į aplinką nuo ankstyvo amžiaus.

Pirmoje darbo grupėje analizuojami tvaraus vystymosi koncepcijos įgyvendinimo būdai ugdymo įstaigose. Pranešėjai pristato įvairius metodus, kaip vaikams perteikti tvarumo idėjas per praktinius užsiėmimus, kūrybines dirbtuves, STEAM metodikas bei tarptautinius projektus („Erasmus+“, „eTwinning“). Pavyzdžiui, vaikai gamina muzikos instrumentus iš antrinių žaliavų, dalyvauja eksperimentuose, susijusiuose su biotechnologijomis, kuria produktus, tokius kaip bioplastikas ar biodyzelinas, ir mokosi taikyti tvarumo principus technologijų pamokose.

Antroje darbo grupėje nagrinėjamos įvairios tvarumo įgyvendinimo galimybės ugdymo procese. Akcentuojamas vaikų ekologinio sąmoningumo ugdymas per žaidimus, patirtinį mokymąsi ir praktines veiklas. Pristatomos idėjos, kaip kūrybiškai išnaudoti antrines žaliavas, organizuoti interaktyvias veiklas, pavyzdžiui, kurti žaidimus ir mokymosi priemones iš perdirbtų medžiagų. Taip pat aptariami STEAM strategijos taikymo būdai – skatinant vaikų eksperimentavimą, kūrybinį mąstymą bei problemų sprendimo gebėjimus.

Trečioje darbo grupėje diskutuojama apie tarptautinio bendradarbiavimo svarbą siekiant tvarumo švietime. Pranešėjai iš įvairių šalių (Lietuvos, Ispanijos, Graikijos, Rumunijos, Kroatijos) dalijasi savo patirtimi, kaip tvarumo idėjos integruojamos į mokymo programas, anglų kalbos pamokas, specialųjį ugdymą ir kitus švietimo aspektus. Pabrėžiama, kad globalūs tvarumo iššūkiai reikalauja bendrų pastangų ir mokinių įtraukimo į įvairias ekologines iniciatyvas.

Be šių temų, pranešimuose pateikiama daug konkrečių pavyzdžių, kaip pedagogai įvairiose ugdymo įstaigose kuria tvarias mokymo priemones – nuo skaitmeninių žaidimų iki interaktyvių ugdymo priemonių, skatinančių aplinkosaugos vertybių puoselėjimą. Taip pat aptariama, kaip mokyklos ir darželiai prisideda prie ekologiško gyvenimo būdo formavimo, pavyzdžiui, perdirbdami medžiagas, kurdami žaliąsias edukacines erdves ir organizuodami aplinkosaugos projektus.

Pranešimuose pabrėžiama, kad tvarumo ugdymas yra ilgalaikis procesas, reikalaujantis nuoseklaus švietimo, bendruomenės įsitraukimo ir kūrybiško požiūrio. Pranešėjų patirtys rodo, kad įtraukus mokinius į aktyvią veiklą ir suteikus jiems galimybę eksperimentuoti, galima efektyviai formuoti jų atsakingą požiūrį į aplinką ir prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo.


  1. Sustainable Education Opportunities In International eTwinning Project „Go G-R-E-E-N”. Orinta Šalkuvienė. Šiauliai Medelyno progimnazija. Lithuania. Núria Balagué Linares. Escola Pompeu Fabra. Spain.
  2. Integrating Education for Sustainable Development into English Language Teaching. Rusudan Lomtadze. English Teacher. USAID Business English teacher. Council of Europe -trainer/coach. Kutaisi. Georgia.
  3. Education For Sustainable Development – Epal Neas Zichnis. Styliani Masiou. Teacher. Epal Neas Zichnis Serres. Greece.
  4. Education fo sustainable development – lesson plans. Georgios Vouzoukas Dovistinos. Teacher. Greece.
  5. Environmental education at Greek Special Education Primary Schools for Sustainable Development. Maria Panagopoulou. ICT Teacher. 4th Special Education Primary School of Patras. Greece. Dimitra Mallopoulou. Teacher in special education/primary school. Greece.
  6. A Healthy Mind Is A Healthy Body. Dimitra Mallopoulou. Teacher in special education/primary school. Greece. Maria Panagopoulou. ICT Teacher. 4th Special Education Primary School of Patras. Greece.
  7. Environment and sustainability. Sofia Karagiannidou. 3rd Primary school of Nea Moudania-Greece.
  8. Creative Card-Making Workshop. Terec Alina Anamaria. Secondary School „George Cosbuc”, Baia Mare. Romania.
  9. Sustainable education in my school. Dragomir Mihaela. Scoala Gimnaziala „Traian Savulescu” Comuna Izvoarele. Romania.
  10. Opportunities for Implementing Sustainability in Education. Oprea Florina Madalina. Scoala Gimnaziala Comisani/Comisani. Romania
  11. Green Library. Snježana Kovačević. Osnovna škola Zlatar Bistrica, schoollibrarian. Croatia.
  12. Sustainability. Kamila Karolczuk. Szkoła Podstawowa nr 13 z OddziałamiIntegracyjnymi i Oddziałami Sportowymi im. Arkadego Fiedlera w GorzowieWielkopolskim. Poland.

_______________________________________________________________________

  1. Tvarumo įgyvendinimo galimybės technologijų pamokose. Rolandas Matulevičius. Vilniaus „Spindulio“ progimnazija.
  2. Žaislai iš antrinių žaliavų: kūrybiškumas ir tvarumas vaikų ugdyme. eTwining patirtis. Jurgita Bloveščiūnienė, Ilona Šlekienė, Audronė Daugėlaitė. Kauno lopšelis – darželis „Pagrandukas“.
  3. ,,Eko mokykla – tvarumo link”, etwinning patirtis. Edita Kasparaitė, Aiva Gendvilienė. Šiaulių lopšelis- darželis ,,Ąžuoliukas”.
  4. Žmogaus ir gamtos duetas. Rima Skrinskienė, Sandra Kneitienė. Mažeikių lopšelis-darželis ,,Eglutė“.
  5. Tvaraus vystymosi koncepcijos supratimas ir įgyvendinimas „Vaikystėje”. Giedrė Misevičienė, Jurgita Rimkuvienė. Kėdainių lopšelis – darželis „Vaikystė”.
Skip to content