Go G-R-E-E-N

Pastarąjį dešimtmetį apie ekologiją ir jos problemas kalbama ir rašoma itin daug. Daugelis jų yra žmogaus vartotojiško požiūrio į gamtą rezultatas. Viena iš pagrindinių šio netinkamo elgesio priežasčių – silpna ekologinė kultūra. Būtent todėl svarbu:

* ugdyti vaikų / mokinių gebėjimus stebėti, tyrinėti ir suprasti, kad žmogaus ir gamtos gyvenimas yra tarpusavyje susiję ir grindžiami tam tikrais dėsniais,

* gilinti supratimą apie gyvųjų organizmų ir mus supančio negyvojo pasaulio ryšius,

* ugdyti tvirtą sveikos gyvensenos ir sveikos aplinkos puoselėjimo bei kūrimo vertybių suvokimą,

* ugdyti gebėjimą pažinti augalus gyvenamojoje aplinkoje ir jų naudą.

Projekto veiklos atitiks įtraukiojo ugdymo kriterijus: skirtingų gebėjimų mokiniai turės galimybę dalyvauti veiklose; užduotys bus parengtos atsižvelgiant į kiekvieno vaiko raidos galimybes ir poreikius.

Tikslai:

1. Ugdyti ekologinę kultūrą.

2. Stiprinti užsienio kalbų žinias ir įgūdžius.

3. Tobulinti skaitmeninę kompetenciją. Gebėti išlikti saugiems internete.

4. Ugdytis pagarbą kitų šalių tradicijoms ir kultūroms. Gebėti bendrauti mandagiai ir pagarbiai.

5. Įtraukti tėvus į veiklos stebėseną ir įgyvendinimą.

6. Tobulinti mokytojų dalykines kompetencijas. Tikimasi, kad pavyks atrasti naujų priemonių ir mokymo metodų, padedančių gerinti ugdymo kokybę.

7. Integruoti projekto veiklas į ugdymo programą.

8. Į projekto veiklas įtraukti naujus mokytojus, turinčius mažai arba visai neturinčius „eTwinning“ patirties.

_______________________________________________________________________

Spalis

Projekto veiklos prasidėjo spalio mėnesį. Mūsų mokykloje veiklas įgyvendino pradinių klasių mokytojos Sigita ir Orinta, muzikos mokytoja Edmantė, šokio mokytoja Raimonda, informatikos mokytoja Jurgita, specialioji pedagogė Justina, Anglų kalbos mokytoja Iraida.

Kartu su mokytojais iš Lietuvos, Ispanijos, Rumunijos, Bulgarijos, Lenkijos, Sakartvelo, Graikijos ir Turkijos (iš viso 18 mokyklų) Zoom susitikimo metu aptarėme projekto tikslus, suplanuotas veiklas ir jų atlikimo terminus. Susitarėme dėl bendradarbiavimo įgyvendinant veiklas ir siekiant išsikeltų tikslų.

Kadangi projektas buvo skirtas ir mokytojams turintiems labai mažai arba visai neturintiems patirties eTwinning, susitarėme ir dėl mentorių, kurie gali padėti konkrečiose projekto veiklose ar srityse.

https://medelynoprogimnazija.lt/codeweek-2024-veiklos/

 

_______________________________________________________________________

Lapkritis

Bioįvairovės stebėsenai, analizavimui mokytojai galėjo rinktis vieną iš trijų suplanuotų veiklų, atsižvelgdami į socialines ir gamtines aplinkybes, mokinių gebėjimus.

Bioįvairoė aplink mus (iNaturalist, plakatas apie gamtos apsaugą, edukaciniai žaidimai apie bioįvairovę ar gamtos apsaugą)

_______________________________________________________________________

Gruodis

Šiuo šventiniu laikotarpiu kūrėme Naujametinius sveikinimus, kuriais keitėmės su savo draugais iš kitų šalių. Dalyvavome nuotolinėse „Šventinėse dirbtuvėse“, kuriose mokiniai susipažino su draugystės apyrankės simbolika, patys ją gamino. Į apyrankių pynimo veiklas, vaikų iniciatyva, buvo įtraukti visi šeimos nariai. Kartu su mokiniais iš 8 skirtingų šalių šokome linksmą Varlyčių šokį.

_______________________________________________________________________

Sausis

Sausis buvo skirtas vaistažolėms. Kūrėme bendrą vaistažolių kalendorių. Kiekvieną mėnesį 2 mokytojai iš skirtingų šalių pateikė po 2 vaistažolių nuotraukas ir trumpus aprašymus apie jų naudą.

Mūsų trečiokai naudodami Google Lens, vaistažolių pavadinimus ir aprašymus vertė į Lietuvių kalbą ir pateikė savo pristatymus.

Taip pat žaidėme įvairius žaidimus, padedančius geriau pažinti vaistažoles. Dalyvavome edukacijoje „Senoji lietuvių medicina“, kurią vedė Little Medical School atsovės. Mokiniai diskutavo, kokia medicina buvo senovėje, kaip atsirado vaistai, kaip žmonės buvo gydomi žolelėmis. Atliko įvairias užduotis.

_______________________________________________________________________

Vasaris

Vasario veiklas skyrėme bendradarbiavimui su šeima. Mokiniai kartu su tėvais, seneliais ar broliais, sesėmis lankstė popierines dėžutes, kuriose „apgyvendino žydinčius kiaušinius“.

Taip pat mokytojai turėjo galimybę 2025 m. vasario 25 d. dalyvauti Tarptautinėje metodinėje-praktinėje konferencija ŠVIETIMAS TVARIAM VYSTYMUISI (https://medelynoprogimnazija.lt/tarptautine-metodine-praktine-konferencija-svietimas-tvariam-vystymuisi/), kurią organizavo Šiaulių miesto keturios ugdymo įstaigos, priklausančios Lietuvos EKO mokyklų tinklui.

Pagrindinė konferencijos tema – kaip integruoti tvarumo principus į ugdymo procesą, siekiant formuoti ekologinį sąmoningumą ir atsakingą požiūrį į aplinką nuo ankstyvo amžiaus.

Taip pat mokytojai galėjo išsamiau susipažinti su iNaturalist programėle (ji buvo naudojama projekto veiklose), kurią pristatė biologinės įvairovės specialistas, edukatorius, lektorius Tomas Pocius.

_______________________________________________________________________

Kovas

Kovą linksma daina It‘s Good To Be G-R-E-E-N baigėme projekto veiklas

Aptarėme projekto rezultatus.

_______________________________________________________________________

Tarpdalykinė integracija

Projekte dalyvavę mokytojai dalinosi savo gerąja patirtimi ir bendroje veikloje „Ugdymo turinio integracija“ pateikė savo pamokų, kuriose buvo integruotos projekto veiklos, idėjas / planus.

_______________________________________________________________________

WEB2 įrankiai

_______________________________________________________________________

Su projekto veiklomis buvo galima susipažinti ir mokykloje esančiuose stenduose

Translate »
Skip to content