Šiuo projektu siekiama ugdyti mūsų mokinių gebėjimus būti atsakingais skaitmeniniais piliečiais, kurie moka naudotis žiniasklaidos priemonėmis ir žengti koja kojon su skaitmeniniu amžiumi.
- veiksmingai ir atsakingai kurti/naudoti žiniasklaidos turinį taikant skaitmenines priemones
- kritiškai mąstyti prieš naudojant žiniasklaidos turinį / šaltinį
- atskirti, kas tikra, o kas netikra
- rasti ir patikrinti informaciją
- apsaugoti savo asmeninius duomenis
- kurti teigiamą „skaitmeninį pėdsaką”
- pasipriešinti kibernetinėms patyčioms
- rasti medijų pusiausvyrą
- veiksmingai naudoti anglų kalbą
- bendradarbiauti su bendraamžiais iš įvairių miestų ir šalių
Kovą vyko projekto dalyvių susitikimai. Jų metu susipažinome vieni su kitais, pakartojome saugaus elgesio internete taisykles. Mokiniai buvo užregistruoti Twinspace erdvėje.
Susipažino su pagrindinėmis darbo temomis, užduotimis, etiketu virtualioje erdvėje. Norėdami įsivertinti, kokie skaitmeniniai piliečiai esame, atlikome pirminę apklausą, projekto tema.
Susitikimų metu mokėme mokinius naudotis Twinspace erdve; prisijungti, atsijungti, tikrinti Twinspace el. paštą, siųsti el. laiškus per Twinspac email, palikti komentarus forumo temose, naudotis pokalbių kambariu, lankytis pagrindiniame puslapyje ir kituose puslapiuose. Kartu išmokome susikurti savo avatarą ir patalpinti paskyroje vietoje tikros nuotraukos.
Mokiniai aiškinosi, kodėl nerekomenduojama dėti savo tikras nuotraukas. Mokėmės prisistatyti naudojant Web2 priemones, tokias kaip chatterpix, voki, camart ir kt. Prisistatymus talpinome tam skirtame projekto puslapyje.
Naudodami Web2 įrankius grupėse kūrėme logotipą.
Bendradarbiaudami mišriose (skirtingų tautybių) komandose mokiniai sukūrė bendrą produktą „Vaikams pritaikytą interneto terminų žodyną„. Pasiekėme visus užsibrėžtus tikslus:
- suprasti kai kuriuos pagrindinius su internetu susijusius terminus;
- kritiškai vertinti šaltinio naudojimą, atsižvelgiant į jo patikimumą ir autorių teises;
- ieškoti interneto terminų paieškos sistemose;
- naudojantis interneto svetainėmis, žodynais ar pan., nurodyti šaltinį, kuriame pateikiama žodžio reikšmė;
- sukurti skaitmeninį vaikams skirtą interneto terminų žodyną;
- aktyviai naudotis virtualios erdvės priemonėmis: forumo temos, paštas, pokalbių kambarys ir pan.;
- bendradarbiauti su savo draugais iš įvairių miestų ir šalių.
Balandžio veiklos buvo skirtos temai „Atskirk, kas tikra, o kas – ne”. Su mokiniais mokėmės koreguoti nuotraukas, kurti įsivaizduojamus įvykius ar erdves. Sukūrėme bendrą produktą – mokinių nuotraukų albumą.
Surengėme mokinių ir mokytojų susirinkimą, kuriame aptarėme įgyvendintas ir planuojamas užduotis. Aiškinomės, ar internete lieka mūsų pėdsakas. Koks pėdsakas gali būti virtualioje erdvėje?
Atlikome užduotį „Pozityvių skaitmeninių pėdsakų kūrimas ir apsauga”, sukūrėme bendrą produktą – skaitmeninio pėdsako dėlionę.
Gegužę aiškinomės, kas yra pusiausvyra ir kaip ją išlaikyti tarp interaktyvios ir realios veiklos, sukūrėme bendrą produktą – infografiką.
Aiškinomės, ar gali išgyventi be skaitmeninės erdvės, kuo ją pakeistume.
Šį mėnesį vyko dar vienas mokytojų susitikimas, kuriame aptarėme atliktą užduotį, veiklas skirtas Pasaulinės slaptažodžių dienos ir eTwinning dienos minėjimui.
Atlikome užduotį „Kibernetinėms patyčioms STOP”. Kartu su mokiniais aiškinomės, kas yra elektroninės patyčios. Taip pat turėjome svečią iš policijos, kuris paaiškino, kad internetas yra vieša erdvė (kaip miesto centras, parduotuvė, parkas, gatvė ir t. t.) Sužinojome, kaip ir kodėl vyksta kibernetinės patyčios ir kaip nuo jų apsisaugoti.
Po diskusijos apie elektronines patyčias žaidėme su jomis susijusį žaidimą.
Kūrėme skaitmeninių piliečių superherojus.
Mokytojai, mokiniai ir tėvai pildė apklausą projekto rezultatų įvertinimui.
Birželį vyko nuotolinis seminaras su medijų raštingumo ir dezinformacijos ekspertu, skirtas projekto rezultatų vertinimui ir sklaidai.
Visi projekto dalyviai gavo padėkos raštus.
Projekto veiklų ir rezultatų sklaida buvo vykdoma įvairiomis priemonėmis: virtuali projekto paroda, projekto anonsas, infografika, oficialiose mokyklų interneto svetainėse, mokyklų skelbimų lentose ir t. t.