2025m. sausio 20-24 dienomis specialiosios pedagogės Rita Pakeltė ir Toma Čalutkaitė-Tao dalyvavo darnaus vystymosi ir kultūrinių mainų savaitėje CEIP Playa Honda mokykloje, Lanzarotės saloje, Ispanijoje. Vizitas į CEIP Playa Honda buvo įkvepianti ir bendradarbiavimo kupina patirtis, sujungusi mokinius ir mokytojus iš Playa Honda bei tarptautinius svečius iš Lietuvos, Prancūzijos ir Vokietijos. Pirmiausia, dalyviai dalyvavo susipažinimo veiklose, kurios skatino bendruomenės kūrimą ir tarpusavio ryšių užmezgimą. Vėliau visi dalyvavo įvairiose aktyviose veiklose, kurios skatino komandinį darbą ir tarpusavio sąveiką. Tai buvo puiki pradžia prasmingam savaitės projektui, kurio tikslas – gilinti supratimą apie darnaus vystymosi tikslus, ypatingą dėmesį skiriant gerai sveikatai, tvariai miestų ir bendruomenių plėtrai bei klimato kaitos mažinimui.
Mokiniai turėjo galimybę aplankyti įspūdingus gamtos ir kultūros objektus, tokius kaip Timanfaya nacionalinis parkas, Jameos del Agua ir Cueva de los Verdes. Šie lankytini objektai padėjo dalyviams suprasti gamtos jėgų įtaką ir ekologinius iššūkius. Mokiniai atliko užduotis, kurios skatino susieti savo pastebėjimus su darnaus vystymosi temomis ir išmokti praktiškai taikyti žinias apie aplinkosaugą. Įgyta patirtis tapo vertingu pagrindu diskusijoms apie tvarumą ir klimato pokyčius.
Paprastai diena prasidėdavo mokinių grupiniu darbu, kuriame jie tyrinėjo aplinką ir ieškojo pavyzdžių, kaip miestai ir bendruomenės įgyvendina darnaus vystymosi principus. Be to, buvo organizuota fizinė veikla gamtoje, kuri ne tik skatino sveiką gyvenimo būdą, bet ir padėjo mokiniams geriau įvertinti natūralias erdves bei aplinkosaugines praktikas. Po šių užsiėmimų mokiniai analizavo surinktus duomenis ir rengė pristatymus apie tai, kaip darnaus vystymosi principai taikomi jų aplinkoje.
Mokinių įgytos žinios apie plastiką ir jo poveikį aplinkai buvo taikomos praktiškai, ieškant makro ir mikro plastiko paplūdimio smėlyje. Tokios veiklos ne tik skatino mokinius imtis aktyvių aplinkosauginių veiksmų, bet ir padėjo jiems geriau suprasti asmeninę atsakomybę už klimatą ir globalių aplinkosauginių problemų sprendimą.
Savaitė baigėsi mokinių pristatymais apie darnaus vystymosi principų įgyvendinimą ir galimas tobulinimo sritis, o geriausios idėjos buvo apdovanotos. Vienas iš reikšmingiausių akcentų buvo medis, kurį mokiniai pasodino mokyklos teritorijoje, taip palikdami ilgalaikį pėdsaką ir prisidėdami prie klimato kaitos mažinimo. Pabaigoje buvo įteikti sertifikatai ir simboliškai nuleista Erasmus vėliava, sukuriant visiems dalyviams nuostatą plėtoti Erasmus+ bendradarbiavimo veiklas.