Pirmasis Erasmus+ projekto „Eco-warriors Small-Steps“ partnerių susitikimas įvyko 2021 metų gegužės 29 d. – birželio 4 d. dienomis Šiaurės Airijoje Belfasto mieste esančiame „Clarawood school & service” ugdymo centre. Vykdomo projekto tikslas – įtraukusis ugdymas ekologinės kultūros aspektu. Tad gal neatsitiktinai jį pradėjo didelę patirtį darbui su specialiųjų poreikių mokiniais turintis centras, kurio komanda buvo ir viso projekto koordinatoriai. Kitos ilgalaikės partnerystės šalys – Bulgarija, Rumunija, Turkija ir Lietuva.
Vizito daugiafunkcinėje mokykloje metu projekto dalyvių veiklos, stebėsena buvo nukreiptos į pagrindinius įstaigos veiklos principus. Vienas jų – į vaiką orientuotas ugdymas. Įstaigoje, atsižvelgiant į konkretaus ugdytinio gebėjimus planuojamas ugdymo turinys, pritaikomi metodai, atsižvelgiama į išskirtinumą. Projekto dalyviai stebėjo patyrimines, projektines, vaiko savarankiškumo ugdymo veiklas. Turėjo galimybę susipažinti ir analizuoti netipinius pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus.
Mobilumo dalyviai pastebėjo, jog įstaigoje, kurios didžioji dalis ugdytinių – turintys elgesio ir emocijų sutrikimų, didelis dėmesys skiriamas emociniam ugdymui. To siekiama išnaudojant centro aplinkas, taikant įvairius emocijų atpažinimo, įvardinimo, valdymo metodus ir formas. Stebino Centro aplinka, kuri įgalina visapusišką mokinio augimą. Erdvės tarnauja kaip vizualinės, specialios mokymo(si), aktyvų dalyvavimą skatinančios priemonės. Didelis dėmesys įstaigoje skiriamas mokinių laisvalaikiui, nusiraminimui, sensomotoriniam ugdymui ir poilsiui.
Mokykloje akcentuojamos ir aktyviai naudojamos pozityvios elgesio keitimo strategijos. Pasak centro specialistų, vienas iš pagrindinių darbo planavimo įrankių – individualus ugdymo(si) planas. Su mokiniu dirbantys pedagogai aptaria ir sudaro ugdymo planą, o jo įgyvendinimui pasitelkiama specialistų komanda.
Viena iš įstaigos išskirtinių funkcijų – mobilios grupės pagalba. Tai specialistų komanda, kuri konsultuoja aplinkines bendrojo ugdymo mokyklas, ugdančias mokinius turinčius ypatingumų. Išanalizavę esamą situaciją, specialistai teikia rekomendacijas, bendradarbiauja su mokyklos pedagogais, tėvais, apmoko, kaip įgyvendinti strategijas, rengia priemonių rinkinius.
Išskirtinė Clarawood centro vizija ir misija, darbo būdai, kolegialumas, aplinkų pritaikymas ir dėmesys vaiko situacijai visiems vizito dalyviams paliko didžiulį įspūdį. Džiaugiamės parsivežę įvairių praktikų, kurias nepaisant skirtingos švietimo sistemos, pagalbos teikimo modelio, sėkmingai pritaikėme ir savo mokyklose.