Pagrindinis / Konferencija „SĖKMINGO UGDYMO(SI) PATIRTYS“ / TĖVŲ INICIATYVOS TELKIANT BENDRUOMENĘ

TĖVŲ INICIATYVOS TELKIANT BENDRUOMENĘ

Meilė Radavičienė, pradinių klasių mokytoja. Raseinių Šaltinio progimnazija.

TĖVŲ INICIATYVOS TELKIANT BENDRUOMENĘ

Pradinių klasių mokytojos kas ketveri metai  turi peržiūrėti, atnaujinti  klasės bendruomenės kūrimo metodus, formas, kurie priklauso nuo to, kokie tėvai, vaikai „sukris“ į jo klasę. Gal tai bus aktyvūs, iniciatyvūs, kūrybiški, turtingi patirtimi žmonės? Tada mokytojui lieka tik palaikančiojo vaidmuo. O gal atvirkščiai- klasės dauguma  inertiški, ne tik negebantys lyderiauti, bet ir nenorintys, tingintys eiti paskui lyderius. Tada mokytojas turi ieškoti įdomių, patrauklių veiklos formų, tokiai klasės bendruomenei kurti.

Mano darbe nepasitaikė nei pirmasis, nei antrasis atvejis.  Dažniausiai „sukrenta“  tokie žmonės, tarp kurių atsiranda vienas – du kūrybiški, iniciatyvūs, o kiti –  lengvai jiems pritariantys. Tokioje bendruomenėje ir gimė projektai „Ką tėveliai dirba visą dieną?“ ir „Ką kalba muzika?“, kuriuos norėčiau pristatyti.

Pirmojo projekto iniciatorės buvo dvi mergaičių mamos, kurios pasikvietė mokinius apsilankyti savo darbo vietose. Mamos valandėlės metu pristatė savo sumanymą vaikams. Aišku, vaikai triukšmingai jas palaikė. Pirmoji išvyka į Danijos – Lietuvos įmonę „Danspin“, kuri verpia ypatingus siūlus kilimams, tiesiamiems lėktuvų ir laivų salonuose. Mokiniai ir tėveliai  susipažino ne tik su gamybos procesu, bet ir su darbuotojų laisvalaikio praleidimo patalpomis.

Dalyvaudami projekto programoje mokiniai ir tėveliai dar aplankė Husqvarnos parduotuvę, privačią kavinę,  miesto gaisrinę, viešąją biblioteką, UAB „Rasa“ kepė sausainius.

Antrojo projekto sumanytoja mergaitės mama – Meno mokyklos fortepijono mokytoja. Tai trumpalaikis projektas (truko vieną mėnesį). Šio projekto tikslas – suprantamomis gyvenimiškomis priemonėmis priartinti vaikus prie muzikos suvokimo, per kūrybines užduotis pajusti ir perteikti muzikoje girdimas nuotaikas ir bandyti įvardyti savo momentinę emociją.

Pagal projekto programą  vienas užsiėmimas vyko mokiniams įprastoje aplinkoje – mokykloje, kiti du – Meno mokykloje. Į Meno mokykloje vykusias veiklas kvietėme mokinių tėvelius ir artimuosius. Pradinukai savo kūrybinius darbus atliko skambant gyvai fortepijono muzikai.

Projektinė veikla – vienas veiksmingiausių pradinukų ugdymo būdų, skatinančių patį vaiką būti aktyviam, iniciatyviam. Projektinė veikla svarbi savo integralumu ir vertinga vaikų bei suaugusiųjų bendros veiklos galimybių gausa.

Taip pat skaitykite

INŽINERINIS UGDYMAS BENDRADARBIAUJANT

Irma Riukienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Inga Razanovienė mokytoja. Šiaulių Simono Daukanto gimnazija.  INŽINERINIS UGDYMAS BENDRADARBIAUJANT …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *