Pagrindinis / Konferencija „SĖKMINGO UGDYMO(SI) PATIRTYS“ / SKAITYMO GEBĖJIMŲ LAVINIMO GALIMYBĖS PRADINĖSE KLASĖSE

SKAITYMO GEBĖJIMŲ LAVINIMO GALIMYBĖS PRADINĖSE KLASĖSE

Laimutė Račkauskienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė. Aušrinė Stonienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė. Birutė Šiušienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė. Šiaulių Medelyno progimnazija.

SKAITYMO GEBĖJIMŲ LAVINIMO GALIMYBĖS PRADINĖSE KLASĖSE

Įprotis skaityti yra didžiulė kūrybos ir vaizduotės paskata. Skaitymas skatina protinę veiklą, kalbos įgūdžius, padeda ugdyti vaikų dėmesio koncentraciją. Knygos vaikų gyvenime turėtų užimti tiek pat vietos kaip ir žaidimai. Knygos praturtina, verčia pasinerti į nuotykius, teikia gausybę informacijos.

Knyga – svarbus veiksnys, turintis įtakos visų vaiko pojūčių formavimuisi. Svarbiausia, aiškiai suvokti, kad pats skaitymas (jei įmanoma kasdieninis) suteiks jūsų vaikui galimybę žinoti, pažinti ir atrasti. Jei skaitymo procese dalyvauja ir tėveliai, atsiranda ypatingas vaiko – tėvų ryšys.

Jau nuo 1-os klasės didelį dėmesį skiriame skaitymui  mokykloje, klasėje, namuose,  kartu su šeimos nariais, kitose aplinkose.

Pradinių klasių mokinių skaitymo gebėjimo įgūdžiai daugiausia lavinami pamokose. Moksleiviai pirmos pamokos pradžioje 5-7 min skaito savo pasirinktą grožinės literatūros knygą. Perskaitytas  knygas pristato klasėje, veda perskaitytų knygų sąsiuvinį, inscenizuoja patikusius kūrinius. Skaitymo gebėjimai lavinami ir bibliotekose, muziejuose, knygrišykloje, konferencijose, popietėse, viktorinose ir renginiuose, dalyvaujant integruotose ir projektinėse veiklose.

Pristatytas organizuotas projektas „Žaiskime, pažinkime ir skaitykime kartu bibliotekoje“. Projektas organizuotas 2017/18 m. žiemos atostogos metu. Dalyviai buvo Medelyno progimnazijos trečių klasių mokiniai.

Projekto tikslai:

  1. Skatinti mokinius domėtis knygomis, įvairiomis jų perteikimo formomis, puoselėti kūrybines galias, dalyvaujant įvairiose edukacinėse veiklose: klausant, skaitant, diskutuojant ir kuriant.
  2. Lavinti vaikų fantaziją (turtinti vaikų vaizduotę), ugdyti socialines ir moralines nuostatas.
  3. Suteikti kūrybinės sėkmės, pasitikėjimo, džiaugsmo pojūtį.

Pristatytos įdomiausios projekto edukacinės veiklos:

  • Garsinis skaitymas su mama/tėčiu ir kūrybinė užduotis „Naujos pabaigos kūrimas“  žiemos atostogų metu.
  • Klasėse pravestos literatūrinės valandėlės „Siūlau paskaityti ir tau…“

Jaunieji kūrėjai supažindino klasės draugus su savo perskaityta pasaka ir nauja jos pabaiga, dalyvavo diskusijose ir pasidalijo savo patirtimi.

  • Edukacinis užsiėmimas „Magiškas universiteto bibliotekos pasaulis“ Šiaulių universiteto bibliotekoje.

Projekto Sėkmės kriterijai:

  • Moksleiviai susipažino su nauja aplinka – ŠU biblioteka, knygų gausa.
  • Patyrė skaitymo džiaugsmą, patobulino skaitymo įgūdžius.
  • Vaikai kūrė istorijas, dalyvavo diskusijose, dalijosi savo patirtimi ir įžvalgomis.
  • Ateityje mokiniai aktyviau dalyvaus įgyvendinant naujas idėjas.
  • Medelyno progimnazijoje organizuota  kūrybinių darbų paroda.

Kiekviena perskaityta gera knyga vaikui duoda labai daug: tobulėja jo skaitymo įgūdžiai, skaitymas tampa sąmoningesnis, kūrinio supratimas gilesnis, plečiasi vaiko kultūrinis akiratis.

Taip pat skaitykite

INŽINERINIS UGDYMAS BENDRADARBIAUJANT

Irma Riukienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Inga Razanovienė mokytoja. Šiaulių Simono Daukanto gimnazija.  INŽINERINIS UGDYMAS BENDRADARBIAUJANT …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *